Strategia serviciilor?

 

Tăvălind  teoria legată de “Service  Strategy” prin practică, avem următoarele lucruri de rezolvat:

  • identificăm, selectăm şi ierarhizăm oportunităţile din piaţa pe care jucăm
  • facem management financiar: anticipăm de ce informaţii avem nevoie pentru a avea ceva garanţii că ceea ce vom livra este eficient din puncul de vedere al costurilor
  • facem predicţii cît mai corecte/realiste cu privire la cererea de servicii (demand management) pentru că în final e vorba de jocul cererii şi ofertei
  • căutăm să obţinem maximum de valoare prin management de riscuri şi costuri (Service Portofolio)

 

Să luăm ca exemplu SEPA –  Single Euro Payments Area . Cu siguranţă va influenţa serviciile din piaţă. Fie şi numai pentru că odată cu trecerea la euro (?) vor trebui ţinute evidenţe contabile în monedă dublă: euro şi lei.

Mai departe însă: SEPA Credit Transfer Scheme, SEPA Direct Debit Scheme, SEPA for cards, SECA. Clienţi? Cît cuprinde, atît persoane fizice  cît şi instituţii guvernamentale şi firme.

Vrem eficacitate operaţională? Performanţă? Dacă răspunsul este afirmativ, atunci ne trebui strategie: clienţii nu cumpără în realitate servicii ci nevoi. SEPA răspunde unor nevoi…..

Mulţumesc.

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s