Prin „peregrinările” mele am dat de Universal Service Management Body of Knowledge .
ITIL, COBIT, MOF, ISO 20000….”The Universal Service Management Body of Knowledge (USMBOK™) is derived from published literature and the accumulated experiences of practitioners in the service managment profession. It continues to evolve as the profession evolves, through open dialog and representation„.
Oare nu este nevoie de mai multă convergenţă şi unificare în domeniul ăsta?
Am dat click in forul si sunt putin cam descumpanit, cam ciudat, un open source dar care e gazduit pe un comunity server commercial license!!
ApreciazăApreciază
Sper ca nu se intelege cumva ca subscriu la USMBOK. Abia am dat de site…urmeaza sa citesc si sa ma lamuresc….Am insa un disconfort cind ca mai apare ceva si inca nu sint pe deplin lamurit cu ceea ce deja este scris…
ApreciazăApreciază
In zilele astea toate se unifica…sau nu ?!
Ia uite aici, vechi si interesant :
Dă clic pentru a accesa jg_art2.pdf
Dă clic pentru a accesa jg_art7.pdf
Ai auzit de BiOOlogic 2000 ? Eu nu …
ApreciazăApreciază
Interesante articole. Si mai interesant mi se pare vremea la care au fost scrise.
Imi permit acum o interpretare. S-a ajuns să se vorbească aşa mult de IT service management şi project management pentru că managementul oricărei firme doreşte eficienţă operaţională şi control.
Dar că să ajungi la aşa ceva trebuie să porneşti de la o anliză corectă a stadiului actual al firmei/afacerii/proceselor şi al cerinţelor viitoare (strategie?). Analiza asta trebuie să aibă în vedere perspectivele de care face vorbire ITIL: people, process, technology, organization, integration.
Percepţia mea este că în companiile care au ca principal obiect de activitate IT (furnizare de diferite categorii de servicii) service management „a prins”. În firmele care au cu totul alt obiect de activitate lucurile astea se întîmplă mult mai greu: în cîte firme există definite cu claritate „serviciile” livrate de componenta funcţională IT? Serviciile „alea” au definite nişte atribute? Cîţi bugetează „per client”? Şi putem continua…
Mi-aş dori convergenţă şi unitate. Mie se pare însă că este mai mult vorba de „orgolii rănite”. Nu cred în soluţii general valabile. Cred în principii.
ApreciazăApreciază